1 Ocak 2012 Pazar

Selim Ay ile Özel Röportaj [16.12.2011]

Konyasporluyuz.com sitesi için 16.12.2011 tarihinde yapmış olduğum röportajı sizlerle Blogumda paylaşıyorum.

*****
Selim Ay ile Özel Röportaj





Konyaspor’da Kasım ayının futbolcusu seçildi. Pawelek’ten sonra Konyaspor’un defanstaki sigortası Selim Ay bu ödüle Konyasporluyuz.com üyeleri tarafından layik görüldü. Tam 12 haftadır maglubiyet yüzü görmeyen maç başına 0,5’ten daha az golü kalesinde gören Konyaspor defansının baş aktörlerinden Selim Ay’la yaptığımız sohbeti sizlerin beğenisine sunuyoruz. Umarım beğenirsiniz.

Öncelikle isteğimizi kırmayıp bizlere bu fırsatı tanıdığın için teşekkür ediyoruz.
Ben teşekkür ederim. Sayenizde kendimi yeşil-beyazlı renklere gönül vermiş insanlara tanıtma imkanı buluyorum
 :)

Futbol hayatının başlangıç evresinden bahseder misin? Nerede, nasıl başladın? Hangi hoca seni keşfetti, Kimlerin sende emeği var?

Antalya Kepezspor’un yaz okulu vardı. Katıldım ve orada beğenilerek minik takıma seçildim. TFF sitesinde başlangıç yaptığım takım olarak Sidespor görünüyor ama işin aslı öyle değil. O sezon Kepezspor, Sidespor’a satıldığı için başlangıç yaptığım takım olarak Sidespor görünüyor. Konyaspor’a transfer sürecimde satış işleminden ötürü Sidespor’ada belli bir miktar ödendi ama kesinlikle başlangıç yaptığım takım Kepezspor. Bazı kaynaklarda Antalya Yolspor’da başladığım yazmakta. Antalya Yolsporlada en ufak bir alakam olmadı.

Kepezspor sürecinden sonra Konyaspor’a 2008 yılında geldim. Mesut Erçetin hocanın Konya’ya gelmemde, kendimi kabul ettirmemde ve A takıma çıkmamda çok fazla payı var. O yüzden Mesut hocanın bendeki emeği çok fazla. Kepez’de de bir diğer Mesut hoca Mesut Uyar hocanın yetişmemde fazlaca etkisi var. Bir nevi Mesut hocalardan biri yetiştirdi, biri geliştirdi. Mesut isiminin bende anlamı büyük
 :)

Stoper dışında oynadığın mevkiler oldumu? Olduysa hangi mevkilerde oynadın?

Futbola sanılanın aksine Futbola ilk Forvet olarak başladım. İlginç bir detay olarak Konyaspor altyapısınada Orta saha oyuncusu olarak transfer oldum ama Konyaspor’da Stoper mevkisinde kariyerime başladım ve o günden bugüne kadarda stoper olarak devam ettim.

Maçlara hazırlanırken neler yapıyorsun?

Açıkcası maçlara hazırlanırken çok rahatım. Kendimi çok fazla sıkmıyorum. Rahat bir şekilde karşılaşmalara hazırlanıyor ve motive oluyorum.

Birçok oyuncunun Uğuru var, peki senin?

Herşeyden önce maçların başlamadan dua ederim. Her karşılaşma aynı duayı ederim.
Antremanlarda, ısınma, açma-germe gibi egzersizleri yaparken ilk olarak sağ ayağımla başlıyorum. Eğer solla başlamışsam muhakkak yeniden sağ ayağımla başlıyorum
 :) Neden böyle yapıyorum? Herhangi bir sebebi, açıklaması yok bunun :)

Futbol haricinde neler yapıyorsun? En iyi anlaştığın kişiler kimler?

Futbol haricinde zaten genelde tesislerdeyiz. Ama illaki bu konuya değinmem gerekirse arkadaşlarımla vakit geçiriyorum, beraber zaman geçiriyoruz. En iyi anlaştığım kişiler A2’den beri beraber olduğumuz arkadaşlarım. Zaten hep beraber A takıma yükseldik ve birbirimizden ayrı olduğumuz zaman yok diyebilirim. Sürekli birlik, beraberlik içerisindeyiz. Başarımızın sırrı da burada saklı zaten. A2’den arkadaşlarım dışında beraber defansın göbeğinde oynadığımız Erdinç Yavuz abiyi söyleyebilirim. Özellikle Erdinç abi ile baba-oğul gibiyiz. Çok iyi anlaşıyoruz.

Örnek aldığın, beğendiğin, tarzı hoşuna giden oyuncular var mı, varsa kimler?

Örnek aldığım oyuncular Erdinç Yavuz ve Alvaro Perez Mejia. Özellikle Erdinç abinin deneyimlerinden çok yararlanıyorum, bana çok ama çok yardımcı oluyor. Performansımdaki artışta onunda etkisi çok fazla. Yabancı olarakta günümüzde birçok stoperin şu anda gözdesi olan Barcelona’dan Gerard Pique.

Milli forma hakkında düşüncelerin neler? Hiç davet aldın mı yada bekliyormusun?

Şu ana kadar milli takımlardan davet almadım ama beklentim var. Milli forma her türk futbolcusunun hayalidir. 2008 yılında Konyaspor altyapısına transferimden önce Brezilya’da düzenlenecek olan 2014 Dünya Kupası kadrosunda yer alma hedefim vardı. Bu hedefimden halen daha vazgeçmiş değilim ve inşallah bunuda başarırım.

Konyaspor tribünleri ve taraftarları hakkında neler düşünüyorsun, Gelen destek sence yeterlimi?

Takım olarak şehirden daha fazla destek bekliyoruz. Konya potansiyel olarak bundan çok daha fazlasını verebilecek bir şehir. Takımın şu anda her zamankinden daha fazla desteğe ihtiyacı var. Konya silkinmeli ve bu destekten bizi mahrum bırakmamalı. Birde kişisel düşüncem iki grup birleşmeli. Bir çok şehirde iki hatta üç grup birleşerek tek bir tribünden takımlarını desteklemekte. Ligimizdeki bir çok takımda bunu başaran tribünler var. Neden bizde de böyle bir şey olmasın ki.

Antalyalı bir oyuncu olarak yaklaşık 4 yıldır Konya’dasın. Konya şehri hakkındaki düşüncelerin neler?

Konya’da yaşamaktan çok memnunum. Konya’da hiç yabancılık çekmedim. Konyalı gibi oldum diyebilirim. Hatta zaman zaman memleketim Antalya’ya gittiğimde Konya’yı özlediğim zamanlarda oluyor.

Bu sezon Konyaspor formasını kaptın. Defanstada sigorta görevi üstleniyorsun. Oynadığın mevki hakkında düşüncelerin?

Defans oyuncuları hücum oyuncularının aksine takımın görünmez kahramanları rolünde. Mesela bir hücum oyuncusu 1 gol yaparak, 1 asist yaparak uzunca bir süre gündemde kalabiliyor ama Defans oyuncusu görevini eksiksiz yerine getirse bile konuşulmadığı oluyor. O yüzden bence takımın görünmez kahramanı Defansif görevi olan oyuncular.

Bank Asya Birinci Lig’de genç yaşta sürekli İlk 11’de yer alan bir oyuncu olarak senle ilgilenen takımlar odlumu resmi yada gayriresmi olarak?

Şu ana kadar ne bana nede kulübe gelen bir teklif yok. Zaten şu anda bundan öncelikli düşünmemiz, motive olmamız gereken hedefler var. Takımda da gayet mutluyum.

Kariyer planlaman muhakak vardır. Peki senin planların, hedeflerin neler?

Konyaspor’daki hedeflerimin ilk aşamasını takımda ilk 11’de yer alarak gerçekleştirdim. Konyaspor’daki hedeflerimin ikinci aşamasında Yeşil-beyazlı forma ile Şampiyonluk yaşamak var ve bunu umarım gerçekleştiririm. Ayrıca önceki sorularınızdada belirttiğim gibi Milli forma hayalim var.

Avrupa hayalin var mı? Hangi lig veya takım ilgini çeker?

Avrupa hayalim var, evet. Bir çok kişi takdir edecektir ki Avrupa’ya açılmanın ilk basamağı İstanbul’a transfer yapmak. Ülkemizde ilk basamağı geçmeden ikinci basamağa geçmek çok zor ve bunu başaran oyuncu sayısı bir elin beş parmağını geçmez.

Stil olarak kendime İspanya La Liga’yı uygun görüyorum ve bir çok kişide bana bu konuda yorumlarda bulunuyor.

Konyaspor uzun yıllar genç oyunculara şans verilmedi ve bu artık Konyalılarda bir saplantı oldu. Bu sezon biraz zorunluluktan da olsa birçok Konyasporlunun özlediği genç, yaş ortalaması düşük bir Konyaspor oluşturuldu. Sende bu oluşumun bir parçasısın. Konyaspor’da genç yaşta profesyonelliği tattın, neler hissediyorsun?

Takımı yeşil saha dışında, Tribünde, kulübede izlerken içimden heyecanlı ve tereddütlü bir şekilde kendi kendime ‘Acaba o sahada olsam ne yaparım, başarabilir miyim?’ şeklinde sorular sorardım. Ama inanın sahaya çıkınca bütün bu soruların, saplantıların manasız olduğunu anladım. Çünkü isteyince her şey oluyor. Genç yaşta hedeflediğim Konyaspor formasıyla profesyonelliği tadarak, sürekli oynayarak iyi bir başlangıç yaptığımı düşünüyorum.
 

Biz bu sene bir misyon yükledik kendimize. Bu sene birçoklarının merak konusu olan genç oyunculara şans verildiğinde neler yapılabileceğinin en güncel ve başarılı örneği olduk.
 

Profesyonelliğe ilk adım attığın maçı hatırlıyormusun?

Süper Lig’e çıktığımız sezon son hafta öncesi Play-Off’u garantilemiştik. Aynı şekilde son hafta deplasmanda karşılaşacağımız Altay’da bizle aynı konumdaydı, onlarda Play-Off’u garantilemişti. O maça altyapıdanda beraber oynadığımız bir çok arkadaşımında yer aldığı kadro ile çıkmıştık. Maçı 4-1 kaybettik. Ama sonunda mutlu sona ulaştık. Maçta 40’ncı dakikada skor 1-1 iken Altay’ın kazandığı bir penaltı pozisyonu vardı. Pozisyon kesinlikle penaltı değildi. Çünkü müdahalemi ceza sahası dışında yapmıştım. Ama hakem penaltı olarak değerlendirmişti.

Unutamadığın bir an, gol varmı?

Bu sezon Boluspor maçında attığım gol profesyonel anlamda ilk golümdü. Stadta hep bir ağızdan isminin söylenmesi beni çok etkiledi çünkü yıllardır o anın hayaliyle yaşadım. Ayrıca Karşıyaka maçında Erdinç abiye yağtığım asistde benim için çok anlamlı.

Konyasporluyuz.com sitesi olarak bize zaman ayırdığın için çok teşekkür ediyoruz ve başarılarının devamını diliyoruz.

Bende sizlere bana bu fırsatı verdiğiniz için teşekkür ediyorum.

Göztepe maçı öncesine dair bir istatistiktir.
konyasporluyuz.com sitesi adına

Ender Cihan CEYLAN - RoCCo_42

Muhammed SAYDAM - mamiyet

Hasan CEYLAN - Konyaspor!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder