6 Mart 2013 Çarşamba

David Maghlaperidze


Sarayönü Belediyespor'un tarihinde ki ilk yabancı oyuncusu olan David Maghlaperidze, futbol hayatını, Türkiye'ye ilk gelişini, Samsunspor'un kapısından nasıl döndüğünü, neden Sarayönü'ne geldiğini muhabirimiz Serhat Çetinkaya'ya anlattı.



Sohbete Türkiye'ye geliş hikayesini anlatarak başlayan David, "Gürcistan'dan Türkiye'ye 22 yaşında geldim. Gürcistan'da birçok futbol kulübünün yanı sıra Tiflis Spartak takımı ile profesyonel olarak Gürcistan 1. Lig'inde oynadım. Türkiye'ye gelmem ise bizi takip eden Gürcü bir menajer'in arkadaşı olan Çarşambaspor menajerine beni önermesiyle oldu. Çarşambaspor bir forvet arıyormuş ve Gürcü menajer beni önermiş. Daha sonra Çarşambaspor'dan beni izlemeye geldiler ve anlaştık. Türkiye'ye gelmem bu şekilde oldu" dedi.

Türkiye'deki futbol hayatından ve yaşadığı serüvenlerinden bahseden David, "Çarşambaspor'da bir sezon oynadıktan sonra geri döndüm. Bir sonraki sezon beni Çarşambaspor'dan tekrar çağırdılar. Çarşamba'da geçirdiğim ikinci sezonda 15 maçta 24 gol attım. Bu performansım o sene Bank Asya'da oynayan Samsunspor'un ilgisini çekmiş. Sezon bittikten sonra Samsunspor'a gidecektim ama sezonun bitimine 3 maç kala ayağım kırılınca bu transfer olmadı.  Ayağım iyileştikten sonra Azerbeycan'a gittim. Bir sene sonra tekrar Çarşambaspor'a döndüm. Lisans işlemlerim yetişmediği için ilk yarı maçlara çıkamadım. İkinci yarı lisans işlemlerimin halledilmesiyle üçüncü kez Çarşambaspor forması giydim. Çarşamba'da ki üçüncü sezonumda şampiyonluk sevinci yaşadım ve takımımız 3. lig'e çıktı. 3. Lig'de yabancı oyuncu oynatılamadığı için mecburen Çarşamba'dan ayrılmak zorunda kaldım. Sonra bir arkadaşım sayesinde Niğde Belediyespor'a gittim. Niğde Belediyespor'da da bir buçuk sezon geçirdikten sonra şimdi buradayım" dedi.

Niğde Belediyespor'un antrenörü Cengiz Seçsev ile yıldızları barışmadığı için ikinci sezonun devre arasında takımdan ayrıldığını belirten David, "Sezon başında sakattım. Daha sonra iyileşince de hocayla aramızda bazı problemler oldu. Niğde'den ayrıldıktan sonra Azerbeycan'a gidecektim ama takım arkadaşlarım olan Rafet ve Nuri'nin önerisiyle Sarayönü Belediyespor'la görüştüm. Anlaştık ve devre arası takıma katıldım" dedi.

Sarayönü Belediyespor'da daha samimi bir arkadaşlık ortamı bulduğunu kaydeden David, "Burada arkadaştan öte kardeş gibiyiz. Buraya geleli kısa bir zaman oldu ama alışmam hiç zor olmadı. Sanki yıllardır bu takımda gibiyim. Hocamızda çok iyi. Karşılıklı sevgi, saygı ve disiplin içinde çalışıyoruz. Hocamızla ağabey kardeş gibiyiz. Bizimle konuşuyor, sohbet ediyor, şakalar yapıyor. Bize moral veriyor.  Niğde'de herkes hocadan korkuyordu. Kimse hocayla konuşamıyordu. Sadece bizi çalıştırıp giderdi" dedi.

Türkiye'de futbol oynamanın daha cazip olmasından dolayı Türkiye'ye geldiğini belirten David, "Gürcistan futboluyla, Türkiye futbolu arasında çok fazla kalite farkı yok. Gürcistan'da maddi sıkıntılar olduğu için bütün futbolcular kaçmaya çalışıyor. Kimi Rusya'ya, kimi Avrupa'ya kimi de Türkiye'ye gelmek istiyor"  dedi.
Son olarak Akdeniz Belediyespor karşılaşmasının kendisi için çok güzel bir başlangıç olduğunu kaydeden David, "Geriye düştüğümüz maçta iki gol attırdım, bir de gol attım. Bu şekilde kazanmak benim içim büyük moral ve motivasyon oldu. Gürcistan'da ve Çarşambaspor'da şampiyonluk sevinci yaşadım. Çok güzel bir duygu. İnşallah burada da şampiyonluk sevinci yaşacağım. Sarayönü Belediyespor bana güvendi, beni aldı. Ben de bu güveni boşa çıkarmamak için elimden geleni yapacağım. Şampiyon olarak 3.Lig'e çıkacağımıza inancım tam" dedi.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder