4 Temmuz 2012 Çarşamba

Mehmet Abdullah Çoban Röportajı


KONYASPORLUYUZ.COM sitesi için Başarılı oyuncumuz Mehmet Abdullah Çoban ile yapmış olduğumuz röportaj.





Mehmet Abdullah Çoban Röportajı

Konyaspor'un kısıtlı ve gençlerle kurulu kadrosuna rağmen Süper Lig yarışına son ana kadar devam etmesinde en önemli rollerden birine sahip futbolcumuz Mehmet Abdullah Çoban ile yaptığımız röportaj ile karşınızdayız.

Kendinden bahsedermisin? Futbola nerede başladın, nerelerde oynadın? 
Konya’lıyım 2 Ocak 1991 yılında doğdum. Futbola Konya Türk Telekomspor’da başladım. 5 yıl Telekom’da oynadıktan sonra Konya Şekerspor’a transfer oldum ve Şeker altyapısında 2 sene geçirdim. Şeker’de devre arasında profesyonel sözleşme imza attım. Şeker’deki 2 başarılı sezonun ardından Konyaspor’a transfer oldum. 

Bir çok futbolcunun maçlara çıkmadan önce uğur takıntısı vardır? Peki senin var mı?
Takıntım yada uğurum yok ama maçlara çıkarken kesinlikle dua eder öyle çıkarım.

Ülkemizde genelde aileler başlangıçta oğullarının futbolla ilgilenmesine engel olur. Sende böyle bir durum oldu mu?
Başlangıçta bende zorlukla yaşadım tabiki. Bu günlere gelmemde babamın etkisi oldu. Ama farklı bir şekilde. Babam bana başarılı bir oyuncu olamayacağımı söylerdi. Bu tarz konuşmalar beni kamçıladı ve hırslandırdı. Sonundada bugünleri gördüm.

Futbol harici yaşam nasıl gidiyor, neler yapıyorsun?
Açıkcası çok dışarı çıkan birisi değilim. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulunda Antrenörlük bölümünde öğrenim görüyorum. Haliylede antremanlar ve maçlar olmadığında okula gidiyorum. Okul haricindede kitap okumaktan ve film seyretmekten hoşlanıyorum.

Her oyuncunun arasının iyi olduğu isimler muhakkak vardır. Seninkileride öğrenebilirmiyiz?
Takımda herkesle iyi anlaşıyorum. Ama özellikle isim belirtmem gerekirse Abdulkerim Bardakçı, Selim Ay, Serkan Şahin, Ali Dere’yi söyleyebilirim. Ayrıca bu sene aramızdan ayrılan Alvaro Mejia ilede aram çok iyiydi. Maalesef sözleşmesi bittiğinden aramızdan ayrıldı.

Kendine örnek aldığın oyuncu var mı? 
Mevkim itibariyle Eric Abidal’ı izliyor ve örnek alıyorum.

Gelişiminde ve bugünlere gelmende etkisi olan isimleri alabilir miyiz?
T.Telekomdayken Hakkı (Uçkunilgi) hoca, Masör Şahin (Ünal) abi. Şekerspor’da Hakan (Ünal) hoca ve profesyonel sözleşme imzalamada etkisi büyük olan İsmail (Kartal) hoca. Konyaspor’daysa altyapıdan İsmet (Karababa) hoca, Salih (Eken) hoca, Abdurrahman (Baysangur) hocamız ile A takımda çekinmeden bana forma veren Osman (Özdemir) hoca. 



Bir Konya’lı olarak şehrimiz hakkında düşüncelerin neler, mutlumusun?
Bir Konya’lı olarak Konya’da yaşamaktan ve Konya’nın markası Konyaspor’un bir parçası olmaktan çok mutluyum. Konya’da mutlu olduğum sürece ayrılmayı düşünmüyorum. 

Peki Konya Tribünleri. Düşüncelerin neler?
Verilen desteği aklı selim hiç kimse yeterli görmez. Bende bu gruptanım. Havaların soğuk olması, stadın fiziksel durumu bir etken olabilir ama bu bence yeterli mazeret hiçbir zaman olamaz. Konyaspor’un başarılı olması isteniyorsa bunda bir payda taraftarlarındır. Süper Lig’de yer aldığımız sezonlarda ne zaman taraftarlardan iyi bir destek aldıysak, itici kuvvet olarak arkamızda onlar olduysa o zaman başarılı neticeler aldık. Bu sene genç bir takımla oynamamıza rağmen son ana kadar Süper Lig’i kovaladık ama nasip olmadı, başaramadık. Yeni bir ekiple bu sene inşallah başarılı olacağımıza inanıyorum. Taraftarlarımızdan isteğimiz önceki senelerden farklı bir şekilde yanımızda olmaları olacaktır.

Profesyonelliğe adım attığın ilk maçı hatırlıyormusun?
Tabiki hatırlıyorum. Profesyonel sözleşme imzaladıktan sonra ligin sonlarına doğru evimizde 5-2 kazandığımız Etimesgut Şeker maçında ikinci yarı oyuna girmiştim. Bu ilk profesyonel maçım oldu. 



Peki unutamadığın maç ve hafızanda yer eden bir gol var mı?
Elazığ deplasmanındaki maçı unutamam. Konyasporla A takım formasını ilk giydiğim maç olduğu için benim için çok önemliydi. Unutamadığım golse A2 takımında Rize’ye karşı attığım goldü. Şeker’de Profesyonel olduktan sonra Konyaspor’a transfer olmuştum. O sene A2 takımında yer aldım. A2 liginde evimizde Rize ile 1-1 berabere kaldığımız karışlaşmada ikinci yarıda kafa golüm vardı. Güzel bir goldü.

Milli takıma seçildin mi hiç?
1 kez Üniversite Milli takımına katıldım. Kayseri’de Kadir Has stadyumunda Japonya’ya karşı oynamıştım.

Biz seni Konyaspor’da Sol bek olarak oynarken gördük. Peki daha önceleri başka mevkide mücadele ettin mi? 
Sol bek mevkisi harici Stoper olarak oynadım.

Genç yaşta Konyaspor forması ile Bank Asya’da forma giydin. Düşüncelerin neler?
Türkiye Profesyonel ligleri için konuşursak bu kadar genç yaşta forma giymek iyi bir işaret ama Avrupa’daki bir çok ligle kıyaslarsak yaşımız pek gençte sayılmaz.

Maçlardan önce soyunma odasında, antremanlarda nasıl bir psikoloji hakim?
Her maça kazanmak için çıkıyoruz. Önümüze olumlu bir şekilde bakıyoruz ve her maça yenecekmişiz gibi çalışıyoruz.

Geleceğe dair planların neler? Ülke sınırları içinde ve dışında gönlünde yatan yerler var mı?
Çalışmadan hiçbir plan gerçekleşmiyor. Çalışmaya devam edeceğiz. İlerisi sonra zaten gerçekleşecektir. Kısmetse ülke gündeminde sürekli yer bulan 3 takımdan birisinde oynamak isterim ama bunun için dediğim gibi çok çalışmak gerekli. Öncelikle Konyaspor’da başarılı olmak gerekli. Her futbolcunun muhakkak Avrupa’da oynama hayali vardır. Benimde gayet tabiki var. 

Başarılarının devamını diliyoruz Abdullah.

Konyasporluyuz.com

Ender Cihan CEYLAN & Hasan CEYLAN







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder